»

Sunday, November 18, 2007

Andai Ku Tahu...

Salam Dan Selamat Pagi Ahad...Pepagi ni aku jalan-jalan di alam maya nih..Aku termasuk la kat blog our fellow bloggers. Aku ternampak satu section dan ada lagu dari kumpulan Ungu bertajuk "Andai Ku Tahu"..Sungguhpun lagunya berentak rancak tetapi mesej yang ingin disampaikan amat mendalam bagi aku..Selayaknya kita amati serta fahami mesej yang ingin disampaikan..:)


Andai Ku Tahu


Andai ku tahu….

Kapan tiba ajalku…

Ku akan memohon tuhan tolong panjangkan umurku…



Andai ku tahu…

Kapan tiba masaku…

Ku akan memohon tuhan jangan kau ambil nyawaku…

Aku takut akan semua dosa dosaku…

Aku takut dosa yg terus membayangiku…



Andai ku tahu…

Malaikatmu kan menjemputku…

Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…

Aku takut akan semua dosa dosaku…

Aku takut dosa yg terus membayangiku…



Ampuni aku dari segala dosa dosaku…

Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…

Aku manusia yang takut neraka…

Namun aku juga tak pantas disurga…



Andai ku tahu….

Kapan tiba ajalku…

Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…

Aku takut akan semua dosa dosaku…

Aku takut dosa yg terus membayangiku…

Ampuni aku dari segala dosa dosaku…

Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…

8 comments:

TokNabe said...

..Semua senikata memberi makna yang amat mendalam.

...................................
Andai ku tahu….
Kapan tiba ajalku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…

Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…
...................................

Toknabe pun terasa dean.

Unknown said...

awaq ni....dalam sungguh maknanya.....dean kau ni asal mana yaaa..

intansabreena said...

Kalau kita fahamkan maksudnya mmg menginsafkan. Lagi2 sekarang ni byk sgt tanda2 akhir zaman yg muncul. Bencana sana-sini.Perang tak henti2.Semoga kita semua tergolong dalam org2 yg beriman...Amin..

merpati said...

..ada baik nya kita mngingati tentang mati ini.krna suatu ari kita juga akn nghdapi smua itu..leh 2 perbnyak kn ler amalan yg baik tuk bekalan kita d ahirat kelak..

"Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…"



merpati195

Lina said...

mmg best lagu ni.n aku akan ingt smpai bila2 sebab lagu ni ade org bg kat aku........hehehehe.:p......

etomyam said...

Buah andai, sekiranya, kalaulah, if dan seumpama dengannye ni di leatk atas bukit boleh runtuh bukit tu...orang tua2 cakap. he he he

Unknown said...

toknabe:

Kita sama2..merasa tok..Huhuhu..

dav_perantau:

memang dalam maksudnya jika kita fahaminya..:)

intan & eddie:

Insya Allah..mudah2an kita tergolong dalam golongan beriman..Amin..

merpati:

Benar kata2 mu itu..Setiap yang hidup pasti akan merasa mati..

azlina:

Sape orang tu?? Si 'W' tu ke? Ermm...

etomyam:

'Buah andai, sekiranya, kalaulah, if dan seumpama dengannye ni di leatk atas bukit boleh runtuh bukit tu...orang tua2 cakap. he he he'..Maaf..saya konpius sket nih..buah andai tu apa? erks..blank kot..Huhuhu..boleh bagi penjelasan..sori lembap skit..Hehehe

Unknown said...

ade citer/sinetron psl lagu nih. lakonan acha, irwansyah & raffi ahmad..

http://syadayunus.blogspot.com/2007/11/acha-irwansyah-di-tv1.html