»

Tuesday, October 23, 2007

TragedI OktobeR

Hari ini merupakan hari malang bagi aku..Dalam keadaan hujan agak lebat, seawal jam 6.53 pagi kereta aku telah dilanggar dari belakang oleh kereta wira. Pemandu kereta tersebut tidak dapat dikesan disebabkan oleh kesesakan Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP). Aku telah cuba sedaya upaya untuk mengelakkan kemalangan berlaku, namun tetap terjadi juga. Oleh itu aku ingin mengingatkan kepada semua pemilik kenderaan, supaya lebih berhati-hati ketika di jalan raya. Bak kata pepatah melayu "Malang Tidak Berbau". Oleh itu, ambil iktibar dari kejadian yang menimpa mereka di sekeliling kita.

6 comments:

Lina said...

skema maut ayat ko ek..........
erm.biasalah.benda2 mcm ni kita tak tau bila nak jadi...dugaan, nak buat mcmana, tp bengang jgk la kalo takde sape yg nak bertggungjwb tu.....tapi bersbr ek!!!! ada la hikmah tu.mane tau ko akan dpt rezeki dlm bentuk lain ke..........mane tau....

Unknown said...

Ermmm..skema ke? Aku rasa takdela skema sangat nih..

testing said...

malang x berbau...xleh nak elak.
sabar jela.jnji orangnya xde apa2.xde calar2.kang saham jatuh lak bila dh xhensem.lum kawin lagi kan???hehehe. berhati2 memandu ingat orang tersayang...

Anonymous said...

Ermm..nak commment apa a.hehehe mula2 tuk peringatan betul kata dean tu "malang tak berbau"so kna ler hati2 slalu..tpi mslah nya kdang2 kecuaian org lain pn buleh nyabb kn trjdi kpda kita tnpa kita sdari kn...

So kna ler sma2 beringat "pandu cermat jiwa selamat"hehehe..mcm iklan plak ahha..

k lastly tuk dean,stiap dugaan yg dtg msti ada hikmah yg trsmbunyi..pnuh kn ksbaran d dada n kuat iman d hati:)



merpati1905..

Anonymous said...

cian si din...dh la keta baru.rasanya dh byk kali dia eksiden.kena tukar keta besar sikit kot.hehehe.letak stiker kt belakang u kiss u pay.mst diaorang takut nk langgar..

Unknown said...

Ary:

Kalau malang boleh bau, mesti dah lama aku elak...Tapi masalahnya tak boleh...Terpaksa la aku terima seadanya...Huhuhuhuhu...:(

Merpati:

Betul tu..Pandu cermat jiwa selamat. Tapi bergantung jua kepada pemandu lain...Dean mangsa keadaan ne...:(

Anonymous:

Klu aku letak sticker tu pun macam la orang takkan langgar..Tensi weh....Depan blakang dah cacat nih...